Je bent als ondernemer constant op zoek naar (duurzame) initiatieven waarmee je je bedrijf een aanzienlijke boost kunt geven. Gelukkig is daar vandaag de dag enorm veel in mogelijk. Denk daarbij aan het investeren in zakelijke energie. Want één ding is zeker. Er zijn een aantal trends en innovaties gaande die zeker het volgen waard zijn. Kom je hier graag wat meer over te weten? Lees dan verder in dit blog en doe alvast de nodige inspiratie op voor je eigen onderneming. Wie weet zet je op korte termijn al de nodige stappen.
Het investeren in duurzame energie is belangrijker dan ooit
Je hebt er als ondernemer vast en zeker al eens wat vaker over gehoord. Het gebruiken van (en investeren in) duurzame energie is gewilder en belangrijker dan ooit. Deze energie is makkelijk zelf op te wekken, bijvoorbeeld door het laten leggen van meerdere zonnepanelen op het dak van het bedrijfspand. Maar je kunt ook verschillende groene energie contracten afsluiten, zodat je meteen een duurzaam steentje bijdraagt aan de planeet. Niet zo gek dus dat meer en meer ondernemers hiervoor kiezen.
Slimme manieren om te besparen op energie, zoals het vaker aanbieden van flexwerken
Maar ook bij jou op de werkvloer zijn er verschillende duurzame initiatieven waar je voor kunt kiezen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat alle apparaten en de lichten in de avond uit worden gezet. Kies ervoor om net even wat minder documenten te printen en meer documenten digitaal aan te bieden. En zorg ervoor dat werknemers vaker flexibel gaan werken. Al met al zijn er verschillende kleine initiatieven die een enorm verschil kunnen maken voor het energiegebruik bij jou op de werkvloer. Waar ga jij op korte termijn al een keer mee aan de slag?
De beste tarieven door alle leveranciers een keer kritisch naast elkaar te zetten
En maak je de keuze om een nieuw en duurzaam energiecontract af te sluiten? Dan is het meer dan begrijpelijk dat je dit een keer goed onder de loep wilt nemen. Je wilt immers alleen het beste tarief betalen. Zorg er daarom altijd voor dat je verschillende leveranciers een keer kritisch naast elkaar zet. Hierdoor kun je er altijd zeker van zijn dat je de beste deal voor je bedrijf afsluit. Maar je kunt ook meteen in kaart brengen bij welke leverancier je bijvoorbeeld een aantrekkelijke welkomstkorting ontvangt.