Tess V is een trendy kledingmerk dat bekend staat om haar stijlvolle en eigentijdse collecties. Met een focus op hoogwaardige materialen en unieke ontwerpen biedt tess v kledingstukken die zowel comfortabel als modieus zijn. Het merk wordt steeds bekender in Nederland. Zo heeft het onlangs nog een samenwerking gehad met influencer Rosalie Tacx. Dit draagt natuurlijk ook mee aan de naamsbekendheid.
Maar goed, misschien heb je op hun webshop wel iets besteld dat toch niet helemaal past of niet aan je wensen voldoet. Wat doe je in zo’n geval? Retourneren natuurlijk! We leggen je in dit artikel exact uit welke stappen je dient te volgen bij het retourneren. Zo ben jij er misschien wat zekerder van dat je bijvoorbeeld je geld terugkrijgt of weet je dat je items ook kan ruilen. Lees je gauw verder?
Retourneren in een notendop
Helaas moeten we al wel gelijk vermelden dat retourneren niet gratis is. Echter hoeft dit je er niet van te weerhouden om het toch te doen. Daarvoor geven we goede redenen, verspreid over dit artikel. Lees dus alles aandachtig door, want retourneren is veel voordeliger dan je denkt!
Retour in werking stellen
Zo’n retourtje retourneert zich natuurlijk niet vanzelf. Sterker nog, het begint al bij het feit dat je je retour moet aanmelden. Dit doe je middels de volgende stappen:
- Ga naar het retourportaal van tess v. Deze vindt je op de website.
- In het retourportaal vul je je bestelnummer (zie pakbon/ bevestigingsmail) en je e-mail in.
- Kloppen beide gegevens? Goed, nu moet je de retourreden van de te retourneren artikelen invullen.
- Als laatste kies je nog voor de vervoeder met wie je het pakket wil retourneren. Die kosten, zoals we al zeiden, zijn voor eigen rekening. Je kan dus kiezen voor een vervoerder met een postpunt dichtbij jou in de buurt, of een vervoerder met het laagste tarief.
Retour inpakken
Nu je je retour hebt aangemeld, is het tijd om de artikelen in te pakken. Alle kledingstukken en andere items moeten in hun originele verpakking, met alle originele kaartjes nog aan het artikel vast, worden ingepakt. Eveneens dienen de artikelen natuurlijk zelf onbeschadigd, ongedragen en ongewassen te zijn.
De items verpak je dus stevig in een pakket. Voordat je deze dichtplakt, moet je de pakbon nog bijvoegen. Deze heb je oorspronkelijk bij de bestelling gekregen. Als je dit niet toevoegt, kan je retour niet worden verwerkt! Erg belangrijk dat je dit niet vergeet, dus.
Retour wegbrengen
En als laatste geldt natuurlijk dat je retour wegbrengt naar het postpunt of laat ophalen, indien je daarvoor hebt gekozen. Je kan (ongeveer) rekening houden met de volgende kosten:
- Afgeven bij postkantoor NL: €5,83
- Laten ophalen door vervoerder: €6,96
- Afgeven bij postkantoor BE: €8,13
Zo duur? Ja, zo duur. Het vervoeren van pakketjes is niet gratis. Om ervoor te zorgen dat ze bijvoorbeeld groen kunnen rijden, is er geld nodig voor investeringen. Het is niet meer dan logisch dat jij met het bestellen iets bijdraagt aan het compenseren van uitlaatgassen (en dus vervuiling van het milieu).
Belangrijke voorwaarden
Helaas is het niet zo dat je zomaar van alles zelf kan bedenken. Althans, inderdaad de zin van dat jij bepaalde voorwaarden wil hanteren, terwijl deze niet zo gelden. Met andere woorden, Tess v hanteert bepaalde retourvoorwaarden, waarvan wij de belangrijkste op een rijtje hebben gezet. Lees:
- Retourtermijn
Je moet binnen 14 dagen je retour hebben aangemaakt. Daarna dien je het pakket op te sturen. Voor dat opsturen heb je 14 dagen nodig, vanaf het moment van aanmaken van de aanmelding. - Ruilen
Op de pakbon kan je aangeven of je een artikel wil omruilen naar een andere maat/ kleur. Mocht het artikel op voorraad zijn, dan krijg je inderdaad een omruiling opgestuurd. Is dit niet het geval, dan krijg je alsnog het geld. - Verwerking retourzending
Kies je voor ruilen of retourneren, dan zal de verwerking van je zending binnen 10 werkdagen worden verwerkt. Ná die tien dagen kan het nog eens 1 tot 3 werkdagen duren voordat je je geld terug hebt. In zijn totaliteit zit je dan al bijna op 3 weken. - Niet te retourneren producten
Producten waarvan de hygiëneverzegeling is verbroken, mogen helaas niet worden geretourneerd. Dit heeft te maken met, jawel, de hygiëne en de gezondheid van andere klanten. Let hier dus goed op, als je bedenkt om iets te passen.
Producten of artikelen die je in de winkel hebt gekocht, kan je onder dezelfde voorwaarden retourneren. Helaas is het niet mogelijk om artikelen gekocht in de winkel, online te retourneren. Houd hier rekening mee, als je ver van het winkelfiliaal af woont. - Retouradres
Om een reden geen verzendlabel? Je kan altijd retourneren (na aanmelden, incl. pakbon) naar het volgende retouradres:
Remmerden 115G
3911TZ Rhenen
Super toch, dat je aan de hand van eigenlijk zo weinig voorwaarden iets retour kan doen. Zo blijft een item niet in je kast liggen en kan iemand anders er gelukkig van worden. Wel zo goed vanuit een milieu-gerelateerd opzicht, nietwaar?
Conclusie
Zo, het retourneren bij Tess v is niet moeilijk, maar wel noodzakelijk om je geld terug te krijgen. Volg alle stappen zoals zij (of wij) deze hebben beschreven en schaf misschien wel weer een ander leuk kledingstuk aan. We hopen dat je alle informatie goed op een rijtje hebt. Bij vragen dien je de klantenservice van Tess v te contacteren!